BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag, juli 1

Katastrof :O



Min lediga dag idag... Vaknade 12.45 sköönt sovit underbart med ett lakan för det e så varmt...

Har gjort en stor städning av råttburen, sanering tvättat brädorna i den gallret o bla bla bla...
Det behövdes...
Tvättat bilen, bort med alla insekter i fronten xD
Målat en fransk manikyr på naglarna och tånaglarna blev mörkrosa xD
Det får duga, är inte så mkt för att fixa mig o så men ibland så...

Skulle färga håret idag tänkte jag.
Förut då jag tog en "håller upp till 12 tvättar" lr nått sånt. en svart färg på mitt mörkbruna hår då.
Men färgen gick aldrig ur på vissa ställen. Så håret har vart svart och brunt, säkert ingen som tänkt på det mer än jag.
Så färgade Andreas håret på mig med en ljusbrun färg som jag tänkte skulle ge reslutat, endast i hårbotten var jag ljus o det andra mörkt/svart.
Så nu för några dagar sen köpte jag blondering som jag tänkte skulle bli ljusbrun utav som det visar på förpackningen... Man ska aldrig lita på det visserligen men jag tog en chansning. Det skulle jag aldrig ha gjort!! :(

Man skulle vänta 30-45 min för att bli ljus brun om man hade mörkt hår. Men efter 15-18 min tittade jag mig i spegeln och sprang till duschen...
Tänk om jag hade väntat ännu längre undra hur jag hade sett ut då. Orange/blond blev jag. Rent utsagt såg jag förjävlig ut...
Så jag skyndade mig ner på bynn och köpte en ny hårfärg med brunt igen. Och färgade om håret. Så nu ser jag bra ut igen uppi i skollan ;) Brunt ist för svart :D
Så nu e jag nöjd men ni skulle sett hur mina ögon såg ut :S Nej ska aldrig testa en ljusare färg än den jag har nu mera.
Hellre att det blir bra och slösa pengar hos en riktig frisör än att göra det själv.
Kosta vad det kosta vill nästa gång.
Håret e det som jag tycker mest om på mig själv så blev nästan gråt färdig, men jag överaskade mig själv genom att skratta bort det.
En blondering sliter väldigt mycket på håret vet man juh, har aldrig tappat så mycket hår nångång när jag kammade igenom håret efter blonderingen. :(

Men efter allt så gick det ganska bra ändå...

Kommentera - va ärlig hur jag såg ut xD (osminkad dessutom :S )

Nu ska jag hitta på något annat...

0 kommentarer: