BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag, mars 18

Bilkrocken...


Jo hej allihopa. Skriver här istället för att ringa runt till alla gulliga vänner som undrat hur det är med mig.

Jag kan dra historien för den som orkar läsa:

Jag var på Ica Maxi och handlade mat till jobbet ( alltså hade jag jobbets Volkswagen bussen ).
När jag ska åka ut från parkeringen så kommer det en gubbe med kundvagn.
Så jag bromsar och står helt stilla så kommer det en Saab bakom mig och kör rätt in i arslet på bussen. Världens smäll och jag for framåt.
Blev mera skador än på bussen, för han åkte in rejält rätt in i dragkroken.

Sen jobbade jag på i min vanliga ordning, men chocken satt i flera timmar efteråt. gråten i halsen och skakade i hela kroppen. Jag var så himla ledsen.

Men mera längre framåt dagen så fick jag ont i nacken, axlarna och i ryggen.
Och världens huvudvärk, har aldrig känt något liknande förut. Det trycker på tinningarna =(
Och på kvällen gjorde det riktigt riktigt ont! Jag kan knappt röra mig normalt...

Så jag ringde 1177, och dom rekommenderade mig att åka till akuten.
Mamma skjutsade dit mig. Har inte vågat kört nå bil idag, så älskling fick hämta mig efter jag slutat jobba, fast jag jobbade över och försökte få till några papper.

När vi kom till akuten så sa sköterskan att jag inte får komma in pga av att det var så mkt folk. I sånna fall hade jag fått vänta tills efter midnatt. Så de sket jag i och åkte hem för älskling stod och lagade tacos till oss.
Jag kan knappt röra mig, gråter vid stora rörelser. Älskling fick lov både klä av mig mina kläder och ha på mig pyjamasen.
Det gör ont precis hela tiden. Känner mig som en robot just nu! =(
Det gjorde ont när mamma körde mig pga alla svängar och gupp på vägen.

Jag har inte vågat lägga mig i sängen ännu, får se hur det går...

Taack alla ni som frågat hur det var med mig idag. Det värmde verkligen! Älskar er vänner!
Ibland känner man sig betydelsefull. Ett stort tack!

Imon ska jag iaf åka till akuten/vårdcentralen och undersöka mig. Och hoppas jag får en nack krage så slipper jag tänka på hur jag rör mig.

Jag grinar så fort jag sitter ner, nu måste jag ställa mig upp.

Och på Lördag skulle vi juh till Jessan vännen, ska försöka bli bättre tills dess.
Och på Söndag skulle jag juh ut med skotran och fiska, hoppas jag får nån mirakelkur att jag blir bättre. Hoppas verkligen inte att jag behöver sjukskriva mig =(

Näää nu skiter jag i det här... Godnatt!

0 kommentarer: