BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag, juli 9

Akuten idag...

Hej bloggen och ni andra som läser min blogg ;)

Imorsse när jag vaknade 09:45 så kände jag på halsen och det var små "knottror" överallt på halsen och ner mot bröstet.
Skyndade mig upp och tittade i spegeln. Jag såg rent utsagt förjävligt ut!
Rött, kliande och små små knottror med röda fält av nå utslag...
Pratade med Emelie en vän jag känner som är utb. sjuksköterska. Hon tyckte jag skulle ringa vårdcentralen. Jag ringde Andreas så han fick kolla och se hur det såg ut. Han åkte ifrån jobbet. Sen åkte han igen medans jag skulle ringa 1177. Dom rekomendera mig att åka in akut.
Jag hade lite svårt att andas och, svårt att svälja. Sen kliade det som fan!

Jag va inne i 3 timmar sen fick jag åka hem igen...
Dom visste inte vad det var för något med de trodde de va nässelutslag. Så får jag höra av mig igen om det blir värre eller får feber. Nässelfeber...

Aldrig hört om det förut, så jag visste inte vad det var för något men troligtvis har jag reagerat mot någonting. Överkänslig som vanligt. Är man astmatiker och allergiker får man stå ut med det mesta...
Jag mår iaf mkt bättre nu men knottrorna är kvar men inte lika röda som förut.
Andreas åkte från jobbet och fixade in en vikarie för honom för han va så orolig. Mamma och brossan åkte från Bjärre för att titta till mig.
Men det gick juh bra iaf...

Sen har jag och älskling ätit ute (då jag kunde äta igen) sen tittade vi på film efter jag kommit hem. Och jag somnade pga alla mediciner jag fick. Blev jätte trött så jag sov en kort stund.
Sen fick jag ont i huvudet pga att jag sov säkert. Och tog en huvudvärkstablett, efter ett tag så började ögonen kliade som fan såklart...

Och idag har även älskling sålt 760:n =) Whoho!
Nu är vi hemma, nu ska vi äta stekt banan och glass och dega framför tv:n...

Imon blire full fart... Det blir att åka och titta på en tv-möbel jag har sett, åka på MoraMarknad, Titta på utförsäljningen av kläder på MoraParken på en klänning jag har sett där, Sen ska vi tvätta...

Och det går jätte bra för Maja, går mkt bättre än vad jag tänkt mig, trodde hon skulle ha mera seperations ångest som hon hade första natten, sen har det gått väldigt bra!
är så lycklig med henne, hon gör mig glad, så himla fin hon är! Är redan kär. Älska!

Nu ska vi äta lite banan o glass och se nån film.
Hur har eran dag sett ut?

Kram...

2 kommentarer:

Sofiaa sa...

Men oj, du får då va med om en hel del du :( Stackarn.. Vad roligt att det går bra med lilla hjärtat maja :D Jag blir så lättad :D Vi var på chinahouse igår och bio, skönt att komma ifrån lite från föräldrarlivet :D

Rosie sa...

Aj aj aj, det lät ju inte alls kul med utslag. :(
Hopaps att det är mycket bättre nu.

Angående bilden på min blogg där man verkligen SER att det är något bakom mitt huvud och bakom mina ben. Jag kände verkligen obehag så det skrek om det! Vidrigt som faaan. :/ Vet inte hur jag ska förklara det, men alltså efter ett jag hade tagit bilden såg jag ju att det var en skugga bakom mig! :O La sedan in den på datorn och kollade lite mer noga, mycket riktigt! Det är en skugga bakom mig och en vit strimma bakom mina ben. Creeeeepy. Sorry om det vart en lång kommentar nu, men lite svårt att förklara annars. ;) Förresten, om du ska svara, svara i min blogg då. :)
Kram på dig