BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag, maj 20

Whiplash skada...


Jag + Jessan=Plockar sten mitt uti ingenstans xD

Hej igen bloggen och alla ni andra, känner att jag måste skriva av mig...

Idag har jag vart hos läkaren som sagt, det gick inte så bra som jag trodde det skulle göra...
Jag trodde läkaren skulle säga att jag skulle gå till en naprapat/kiropraktor för att knäcka till nacken/ryggen så det skulle bli bra igen.
Men efter undersökningen så säger han att han tror helt klart på att det är en whiplashskada.
Så nu har jag fått det konstaterat.
Det kom som ett slag i ansiktet att höra han säga det.
På vägen hem till Mora igen i bilen, började jag gråta och tänka på hur livet kommer att vara nu?
Fy fan för att leva med det hela livet.
Ont och är stel i nacke, axlar, och i ryggen. =( Har ont dagligen mer eller mindre. Är jag aktiv en hel dag kan jag senare knappt röra mig.
Men de som har varit med om detta som jag genomgår nu säger att det går att leva normalt med en Whiplashskada.
Så jag har iaf fått en remiss till Mora Rehab för att träna så jag blir bättre igen. Massage hade jag också behövt.

Jag åkte till mamma och berättade det och började gråta, men hon tröstade mig och gav mig stöd.
Tack mamma för du finns, du betyder mkt! ♥
Får försöka att acceptera detta nu, jag ska läsa på lite vad det innebär.

Jessica är också ett väldigt stort stöd, min bästaste vän! Du betyder mkt gumman, bättre vän kan man inte ha... ♥Andreas sa till mig idag när han fick veta, tänk vilken tur du hade, när det hade kunnat gå mkt värre... ♥

Nu tror jag att jag vet vad jag ska skriva om på min uppsats i skolan iaf. Har endast 1 uppgift kvar, som ska vara inlämnad den 17 Juni. Så det är nog dags att börja skissa.

Igår hjälpte älskling mig att ta bort mina gelé naglar. Det ser ovant och konstigt ut nu att se sina egna naglar igen :P Klippte av dom så nu är dom korta igen och får läka lite innan jag ska måla om dom själv sen igen.

Nu ska jag fortsätta kika runt på nätet...

1 kommentarer:

jess sa...

Haha det är som bill och bull i lingonskogen ;)
Ja alltså jag kommer stötta dig till 1000. Det vet du! <3 I love you